ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

در اطرافمان چه خبر است؟

در این روزها   مهمترین خبر در زمینه علوم ژئوماتیک در کشورمان پرتاب موشک کاوش 2 بود. پرتاب این موشک با استقبال داخلی و نگرانیهای خارجی همراه بود. غربیها این فعالیتهای کشورمان را در راستای تولید موشکهای قاره پیما می دانند ولی ایران اعلام کرده است که با پرتاب این موشکها راه را برای پرتاب چند ماهواره سنجش از دوری و مخابراتی هموار می کند. ما هم امیدواریم و منتظر...

 

و البته در  اطراف کشور ما نیز جرقه های کوچک و بزرگی زده شده است که می تواند برای ما سرمشق، هشدار دهنده یا درسی مفید باشد.

 

و اول از همه افغانستان:

با خبر شدیم که یک کارگاه آموزشی تحت نظارت سازمان مدیریت اطلاعات افغانستان در سطح متوسط برای کارمندان سازمانهای مختلف افغانستان برگزار شده است. هدف اصلی این دوره آموزشی بالا بردن قابلیتهای سازمانهای مختلف در استفاده از GIS,GPS و سنجش از دور می باشد. این دوره از 9 تا 20 نوامبر در کابل توسط یک شرکت اروپایی برگزار شد. و البته قابل توجه ما که هم زبان مشترک داریم هم مرز مشترک هم سالهاست که برادران افغان را بدون مالیات و عوارض و غیره با همه امکانات پذیرا هستیم و هنوز امکان تشکیل چنین کلاسهایی را نداریم. البته پر واضح است که پروژه های بعدی نیز که پردرآمد هم خواهند بود توسط همین شرکتها انجام خواهد شد و کشور ما از قافله رقابت عقب خواهد ماند.

 

و دوم پاکستان:

 

در همین ماه شرکت Genasys قراردادی را جهت ایجاد سیستمهای LBS (Location Based Services) با پاکستانیها امضا کرده است. این شرکت اسپانیایی قرار است با همکاری چند شرکت دیگر برای پاکستانیها چندین پروژه را  در سال 2009 در این رابطه راه اندازی نماید. خوب این هم یک طرف دیگر....!

 

و سوم هند:

هندیها هم تازه از گیجی حمله های تروریستی بمبئی درآمده اند و مطالب جالبی را در این موضوع فهمیده اند. یکی از مهمترین این موضوعات که به ما هم ربط پیدا می کند اظهارات رئیس پلیس بمبئی است. وی اظهار داشت یکی از دلایل عدم موفقیت و پلیس و البته موفقیت تروریستها نداشتن نقشه های دقیق و به روز از دو هتلی بود که در دست تروریستها قرار داشتند. البته در مقابل در دست تروریستها   نقشه های دقیق و به روز قرار داشت و به همین خاطر پلیس در بسیاری از عملیاتهای غافل گیری ناکام ماند.

حال در این گیر و دار مدیر یک شرکت آمریکایی به نام ، Spar Point Research،  اعلام کرده است که با تکنولوژی لیزر اسکن می تواند مدل سه بعدی ساختمانهای مهم را تهیه و در اختیار پلیس قرار دهد. البته وی برای توجیه بیشتر هندیها اعلام کرده که این مدلهای سه بعدی می تواند به کار سازمانهای کمک رسانی نظیر آتشنشانی نیز بیاید. و به این می گویند از آب کره گرفتن که البته در عالم تجارت بسیار به جا و درست است و ما نیز باید یاد بگیریم...

 

موفق باشید

نظرات 3 + ارسال نظر
نوشا آزادجو شنبه 16 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 11:03 http://www.radsystem.blogfa.com

سلام دوست عزیز

از وبلاگ شما دیدن کردم و از مطالب ارزنده آن سود بردم خوشحال می شم شما هم از وبلاگ من که معرفی محصولات شرکت ماست دیدن کنید و اگر دوست داشتین من را در لینک خود قرار دهید.

براتون آرزوی موفقیت دارم
آزادجو

علیرضا بوژمهرانی یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:11 http://amehrani.persianblog.ir

جناب آقای مهندس رستمی

سلام

چند روزی دسترسی به وبلاگ شما مقدور نبود. امروز خبر تصادف رو خوندم. خداوند متعال رو شاکرم که به وجود نازنین شما آسیبی نرسیده است. برای سلامتی و موفقیت روزافزون شما دعا میکنم.

با عرض احترام و ارادت مجدد

سلام جناب آقای بوژمهرانی
ممنون از نظر و ابراز لطف و محبتتون
بنده هم از الطاف الهی او را شاکرم و به تذکراتش راضی هستم.
زندگی درسهای زیادی داره
خصوصا اینکه گاهی باید ایستاد و به اطراف نگاه کرد.
دویدن یکسره انسان را خسته می کنه
با آرزوی سلامتی برای همگی
رستمی

اسماعیل محمدی سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 20:48 http://www.mohandesi-sakhteman.blogfa.com

سلام
یه من هم سر بزید
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد