ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

Glonass‏ هر روز بهتر از دیروز

قائم مقام نخست وزیر روسیه سرگئی ایوانف اعلام کرده است که کشورش تا پایان امسال 3 ماهواره دیگر از مجموعه ماهواره های Glonass را به فضا خواهدفرستاد. به این ترتیب با اطمینان میشود گفت که کل کشور روسیه در تمام ساعات شبانه روز تحت پوشش امواج Glonass خواهد بود. وی همچنین اعلام داشته است که امواج در سرتاسر آسیا نیز قابل دریافت خواهد بود.

Glonass در سال 1993 م  شروع شد گرچه در دهة 90 میلادی بارها دچار مشکلات متعددی شد. پس از آن سالها روسیه مصرانه این پروژه را دنبال کرده است. صنایع الکترونیک روسیه در رقابت سختی با آمریکا و اروپا قرار گرفته است. آنها در پی تشویق کاربران به استفاده از Glonass در روسیه و البته بعد در کل جهان هستند. ایوانف برای نشان دادن میزان پیشرفت کشورش در حضور خبرنگاران یک قلاده مجهز به Glonass به سگ نخست وزیر پوتین تقدیم کرد!

ایوانف با اعتماد به نفس خطاب به پوتین گفت: ما می توانیم همین الان آن را ببیندیم و امتحانش کنیم! این قلاده در جهان منحصر به فرد است.  پوتین نیز این قلاده 170 گرمی در به گردن سگش بست!

جدا از این کل کل کردنهای صنعتی این خبر مبارکی است  برای ما ایرانیها که از قضای روزگار در آسیا قرار داریم و امواج Glonass را به طور کامل دریافت خواهیم کرد. می شود از همین الان موضوعات پایان نامه و تحقیق را پیش بینی کرد که بر روی این سیستم و ترکیب آن با سیستمهای دیگر انجام خواهد شد. البته اولیای  امر نظیر سازمان نقشه برداری نیز باید استراتژی صحیحی را در این رابطه اتخاذ نمایند تا حداکثر استفاده را از این موضوع پیش آمده ببریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد