ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ماهواره Earthcare به فضا خواهد رفت

در چند سال اخیر موارد زیادی از اثرات تغییرات آب و هوایی به صورت طوفانهای سهمگین مشاهده شده اند که خسارات زیادی نیز بار آورده اند. به همین دلیل توجه سازمانهای فضایی کشورهای جهان به تولید و پرتاب سنجنده های پایش اتمسفر بسیار بالا گرفته است. بارها و بارها در 5 ساله اخیر اخباری در مورد پرتاب ماهواره هایی با اهداف هواشناسی شنیده ایم و اکنون نیز خبری دیگر در همین زمینه.

سازمان فضایی ژاپن (JAXA) یک سنجنده راداری جهت پروفیل برداری از ابرها توسعه داده است که قرار است روی ماهواره اروپایی  Earthcare در سال 2013 م در فضا قرار گیرد. شرکت  Astrium قرارداد 263 میلیون یورویی برای تهیه این ماهواره (شامل طراحی و ساخت ) امضا نموده است. این ماهواره ششمین ماهواره از برنامه زمین زنده سازمان ESA به شمار می رود.

Earthcare ماهواره ای با 4 سنجنده برای پایش جو است. علاوه بر سنجنده راداری ژاپنی، یک سنجنده Lidar اتمسفری، و یک رادیومتر پهن باند و یک سنجنده چند طیفی ساخت ESA نیز روی این ماهواره قرار خواهند گرفت. این مجموعه به گونه ای در کنار هم جمع آمده اند که توصیفی کامل از وضعیت اتمسفر در میدان دید سنجنده فراهم آورند. این کار مشترک ژاپنی ها و اروپاییها می تواند منجر به فهم بهتری از تعامل ابرها، هواویزهای جوی و تغییرات آب و هوایی شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
لینک دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 15:39

سلام - سایت قشنگ و پر محتوایی در مورد نقشه برداری دارید - از این رو پیشنهاد می کنم که لینک سایتتون را در لینک باکس ویژه نقشه برداری ثبت کنید - شما می توانید به وسیله این لینک باکس که به زودی در اکثر سایت های نقشه برداری به نمایش در خواهد آمد - سایت خودتون را به همه نقشه برداران معرفی نمایید - برای این کار کافیست تا با قرار دادن کد لینک باکس در سایت خود و کلیک بر روی ثبت لینک - سایت خودرا به لیست سایت های برتر نقشه برداری به طور رایگان بیفزایید - تا شاهد افزایش آمار متخصصان خود به صورت رایگان باشید - بعد از ثبت لینک توسط شما در اسرع وقت سایت شما در لیست قرار خواهد گرفت - پس هر چه زود تر خود را ثبت کنید در جای بهتری از این لیست قرار خواهید گرفت - متشکرم - برای دریافت کد لینک باکس به آدرس زیر مراجعه نمایید
www.surveylinkbox.mihanblog.com

آزاده سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:39

سلام
من می خوام با استفاده از عکس هوایی یک نقشه توپوگرافی با مقیاس 1:2000 تهیه کنم. آیا شما می تونید در این زمینه منو راهنمایی کنید و آیا کتاب خاصی هست که بتونه در این زمینه کمکم کنه.
رشته من کارشناسی ارشد زمین شناسی است و تا حدودی با نقشه برداری و فتوژئولوژی آشنا هستم.
ممنونم

سلام
تهیه نقشه توپوگرافی از عکس هوایی در زمینه رشته فتوگرامتری(آن هم فتوگرامتری هندسی با تصاویر استریو یا سه بعدی) قرار می گیرد که خود دامنه ای وسیع از موضوعات را پوشش می دهد و البته چند کتاب به فارسی در این زمینه وجود دارد : مانند کتاب فتوگرامتری آقای جلال امینی چاپ دانشگاه تهران. ولی این کتابهای فارسی مشکل شما را حل نمی کنند چون شما بیشتر به کار نرم افزاری نیاز دارید که در این زمینه نرم افزارهای مختلفی وجود دارند ولی متاسفانه کتابی به فراسی در زمینه انها نیست. بهترین راه رجوع به یک متخصص در این زمینه و کمک خواستن از اوست چرا که اگر این داد های توپوگرافی را برای پروژهای خاص می خواهید نیازی به دردسر یادگرفتن مزالب فتوگرامتری ندارید و از همان متخصص کمک بخواهید . موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد