ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

Topcon و Sokkia ادغام شدند

باز هم خبری از ادغام شرکت های بزرگ در دنیای علوم ژئوماتیک. و البته اینبار در آسیا.

بازار رقابت در دنیای ژئوماتیک هر روزه داغ تر می شود و اینبار به عنوان یک سورپریز خبر ادغام دو شرکت مهم ژاپنی سوکیشا و تاپکون  فعال در زمینه تولید تجهیزات نقشه برداری تایید شد. اگرچه دو شرکت از ادغام صحبت می کنند ولی عملا سوکیشا زیر مجموعه ای از شرکت تاپکون خواهد شد. شرکت تاپکون با مبلغی حدود 194 میلیون دلار 32 میلیون سهم از سهام شرکت سوکیشا را که تقریبا 94 درصد سهام سوکیشا می شود خریداری نمود.

شرکت های زاپنی در این سالهای اخیر از سه جانب تحت فشار زیادی قرار گرفته بودند: شرکت های آمریکایی و مارکهای معتبرشان، شرکتهای اروپایی و مارکهای پرطرفدارشان و شرکتهای چینی و قیمت های پایینشان. و در جهت مبارزه با چالش پیش رو ، کاهش هزینه ها، سرعت بخشیدن به تحقیقات و پروژه ها ادغام می تواند یکی از بهترین چاره ها باشد.

شرکتهای مذکور اعلام کرده اند که تا اطلاع بعدی تغییری در نوع علایم تجاری و حتی فروشندگان داده نخواهد شد و در این مرحله تلاش برای توسعه فعالیتهای تجاری و تحقیقی خواهند داشت.  و البته  که این تصمیم درست است که خاص افراد معقولی نظیر ژاپنی هاست. ( حالا فکر کنید که اگر کمی از ژاپن دور شویم و به کشورهای جهان سومی نزدیک شویم، چه بحثی بر سر علامت اختصاصی پیش می آمد و...)

خبرهای این دوساله که در Geoinfo هم منعکس شده اند همه حاکی از ادغام شرکتها و انحصار بیشتر در دنیای نقشه برداری است و این گرچه نوید شرکتهای قدرتمند تری می دهد که احتمالا محصولات متنوع تر و قدرتمند تری را تولید خواهند کرد ولی انحصار بازار و اعمال منویات خود به کاربران نیز می تواند حاصل چنین روندی باشد. امیدواریم که خوبتر شود . ان شاء الله..!

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:13 http://www.surveying.ir

وب سایت جامع نقشه برداری با چندین مطلب جدید آپ شد :
Acme CAD Converter 5.52 + serial
Autodesk AutoCAD 2009
Atlas Of World History
دیدن سطح زمین و زوم کردن بروی شهرها NASA World Wind
کمک به حذف نام جعلی (خلیج عربی ) از گوگل
دیکشنری انگلیسی به انگلیسی Oxford Dictionary
حسابگر مسیرهای مترو تهران Tehran Metro
کتاب AutoCAD2008 and AutoCAD LT 2008
کتاب AutoCAD 2008 3D Modeling Workbook For Dummies
نسخه بدون نیاز به نصب گوگل ارث Portable Google Earth Pr

www.surveying.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد