ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

سازمان نقشه برداری و داده های جدید

در ذیل خبری را که مهندس جعفری برای ‏Geoinfo‏ ارسال کرده اند ضمن تشکر از ایشان درج می کنیم.‏

سازمان نقشه‌برداری کشور نسخه‌های جدیدی از نقشه‎ ‎راه‌های کشور را با ساختار جدید طراحی و تهیه کرده است‎. ‎به گزارش سرویس‎ ‎علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این نقشه‌ها براساس آخرین اطلاعات وزارت راه‎ ‎و ‏ترابری به صورت کتابچه و مجموعه‌ای نواری تهیه شده است‎. ‎استفاده از‎ ‎این نقشه‌ها در خودروها با سهولت ‏انجام می‌شود و درضمن این نقشه‌ها در مقیاس‌های یک‎ ‎و نیم میلیونیم و یک میلیون و ششصد و پنجاه هزارم تهیه ‏شده است‎. ‎نقشه‎ ‎راه‌های ایران به صورت کتابچه‌ای در مقیاس یک و نیم میلیونیم در پایگاه اطلاع‌رسانی‎ ‎سازمان ‏نقشه‌برداری کشور به نشانی‎ www.ncc.org.ir ‎نیز قرار گرفته است‎. ‎

سازمان‎ ‎نقشه‌برداری کشور همچنین موفق به تهیه دو پوشش تصاویر ماهواره‌یی تصحیح شده و‎ ‎همچنین نقشه‌های ‏تصویر کشور شده است‎. ‎پوشش تصاویر ماهواره‌یی تصحیح شده و‎ ‎نقشه‌های تصویری کشور امکان نمایش ‏عوارض مختلف طبیعی سطح کشور با ابعاد 15 و 6 متر‏‎ ‎را فراهم می‌کند‎. ‎در انجام تصحیحات هندسی مربوطه از ‏نقشه‌های پوششی کشور در‎ ‎مقیاس بیست و پنج هزارم و مدل رقومی زمین با وضوح ده متر استفاده شده است‎. ‎قشه‌های تصاویری و تصاویر ماهواره‌یی تصحیح شده، کاربردهای متعددی از جمله‎ ‎مطالعات زیست محیطی، ‏مطالعات طرح‌های عمرانی، امدادرسانی و مقابله با سوانح و‎ ‎بلایای طبیعی و توسعه مناطق محروم دارند‎. ‎
نظرات 1 + ارسال نظر
مدیریت ابر لینک باکس پارسیان یکشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 23:40 http://www.ablp.blogsky.com

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز
وبلاگ خیلی جالبی داری
اگر خواستار افزایش بازدید وبلاگتان هستید و می خواهید بازدید شما از مرز ۱۰۰۰ بازدید در روز تجاوز کند . حتما" به وبلاگ من سربزنید .
مزایای لینک باکس ما
1-قالب اختصاصی
2-سرعت لود بالا که اصلا" باعث دیر لود شدن وبلاگ شما نمیشه
3-دادن هیت بالا
4- ساده ترین و سبک ترین لینک باکس پارسی
۵- طبقه بندی لینک ها از روی تعداد بازدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد