ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

پروژه GCOM

JAXA  ،سازمان فضایی ژاپن، شروع یک پروژه جدید به نام GCOM (Global Change Observation Mission) یا همان ماموریت مشاهده تغییرات جهانی را اعلام نموده است. در این پروژه بلند مدت قرار است آب و هوای زمین مورد مشاهده و اندازه گیری قرار گیرد. داده های این پروژه برای بررسی مدل های هواشناسی، برآورد دقیق تولید در زنجیره غذایی و میزان ترکیبات جو به کار گرفته خواهند شد.

این ماموریت بر عهده 2 ماهواره گذاشته شده است که یکی (GCOM-W1)  در سال 2012م  و دومی (GCOM-C1) در سال 2013م  پرتاب خواهد شد. سری w که مربوط سری آب می شود با دو ماهواره دیگر در سالهای 2016 و 2020 م ادامه خواهد یافت. و سری c که مربوط به هواشناسی می شود در سالهای 2017 و 2021 م به فضا پرتاب خواهند شد. وزن این ماهواره ها تقریبا 8/1 تن است و در مداری 700 کیلومتری خورشید آهنگ به دور زمین خواهند چرخید. نسل جدیدی  از سنجنده ها هم روی این ماهواره ها سوار خواهد شد که بسیار شبیه سنجنده آشنای AMSR و GLI خواهند بود.

آنچه که از این تلاشها بر می آید اهمیت یافتن تغییرات آب و هوایی برای جهانیان و به دنبال آن اهمیت یافت فن آوری سنجش از دور در چنین مسایل جهانی است.  باز هم تاکید می کنیم که کشور ما باید به طور جدی در این زمینه فعال شده و کارهایی را شروع کند چرا که شتاب این قافله هر روز بیشتر می شود و  خواب ما گرچه شیرین است ولی روزی با صدای مهیبی بیدار خواهیم شد و آن روز .....؟

نظرات 2 + ارسال نظر
samaee سه‌شنبه 18 دی‌ماه سال 1386 ساعت 09:55 http://gisement.net/fa/

ژاپن کم کم داره با تصاویر ارزونتر بدجوری جای خودشو تو RS باز میکنه!

hossho یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:19

با سلام و خسته نباشید .
در مورد چگونگی بیداری از این خواب شیرین توضیحاتی می خواستم .
با تشکر

سلام
تیتر وار به رئوس مطالب اشاره می کنیم:
۱- اهمیت جدی به این موضوع در عمل و تئوری
۲- باز گذاشتن راه ادامه تحصیل در سطوح بالا در خارج از کشور (چندین سال است که به بهانه خودکفایی اعزام به خارج در این رشته حذف شده است)
۳-همکاری با صاحبان صنایع در سطوح جدی ( که نیاز به جلب اعتماد آنها را دارد که د ر موقعیت فعلی کشور ؟...)
۴- سرمایه گذاری در سطح کلان و بدون ترس و اولویت دادن به این موضوع
۵- تشویق کاربران مختلف به کاربرد این فن آوری
۶- .....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد