ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

پرتاب شاتل آتلانتیس بار دیگر عقب افتاد

ناسا پرواز فضاپیمای شاتل آتلانتیس را بار دیگر عقب انداخته است. لغو پرواز که ابتدا برای روز پنجشنبه برنامه ریزی شده بود ناشی از کشف ایرادهایی در دو اندازه گیر سوخت این فضاپیما توسط مهندسان بود.
به گفته یکی از سخنگویان ناسا، در حالی که مخزن سوخت خارجی شاتل چهارشنبه شب در حال پر شدن بود، دو دستگاه اندازه گیری سوخت، مخزن را خالی نشان می دادند. اینک آژانس فضایی آمریکا سعی خواهد کرد این فضاپیما را روز یکشنبه به فضا بفرستد. مشکل زمانی مشخص شد که مهندسان شروع به پر کردن مخازن سوخت فضاپیما کردند و دریافتند دو تا از چهار اندازه گیر سوخت درست کار نمی کند. مطابق استانداردهای ناسا حداقل سه اندازه گیر باید درست کار کنند تا اجازه پرواز داده شود.
داگ لیونس، مدیر پرتاب شاتل در ایستگاه کیپ کاناورال ناسا گفت آنها به سختی تلاش می کنند تا مشکل را حل کنند: "ما کمی از اتفاق امروز ناراحت شدیم، اما قطعا داریم کار می کنیم تا مشکل را حل کنیم و هر چه زودتر سعی می کنیم به فضا بفرستیمش."
فضاپیمای آتلانتیس قرار است طی یک ماموریت 11 روزه نخستین آزمایشگاه دائمی اسا، آژانس فضایی اروپا را به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کند. آزمایشگاه فضایی کلمبوس که 21 تن وزن دارد و 880 میلیون یورو برای ساختش هزینه شده قرار است امکان تجربه هایی را فراهم کند که انجام آنها به خاطر قوه جاذبه، روی زمین امکانپذیر نیستند. درصورتی که این آزمایشگاه بالاخره به فضا برسد، دوازده سال تلاش اروپا برای راه اندازی نخستین مقر ثابتش در فضا به پایان می رسد.کلمبوس دومین آزمایشگاهی خواهد بود که به ایستگاه فضایی بین المللی اضافه می شود.نخستین آزمایشگاه متعلق به ناسا بود که سال 2001 آغاز به کار کرد و سومین و آخرین آن آزمایشگاه ژاپنی کیبو خواهد بود که ارسال آن برای سال آینده برنامه ریزی شده است.
در این ماموریت فضاپیمای آتلانتیس علاوه بر حمل کلمبوس یک خدمه تازه را به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل می کند و یک فضانورد که دو ماه اقامتش را در ایستگاه به پایان برده به زمین باز می گرداند.
منبع: سایت فارسی BBC

نظرات 1 + ارسال نظر
ثبت دامنه رایگان دات کام Com. Free یکشنبه 18 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 07:34 http://Www.33Ir.Com

با سلا مآدرس شما http://geoinfo.33ir.com/

در صورت تمایل ما را هم پیوند کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد