ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

گلایه و باز گلایه

با سلام
امروز می خواهیم گلایه ای داشته باشیم از بعضی همکاران اینترنتی.
متاسفانه در این اواخر متوجه شدیم که بعضی از سایتها و وبلاگها که احتمالا حال جستجوی مطالب جدید ندارند یا به دنبال هرچه بیشتر کردن مطالب سایت خود هستند و یا ..!!؟؟!!! برخی از مطالب وبلاگ ما را بدون ارجاع به وبلاگ geoinfo در سایت و وبلاگ خود درج می کنند. ما بارها اعلام کرده ایم که استفاده از مطالب سایت در جهات علمی و فنی و همچنین تجاری با ذکر منبع بلامانع است ولی متاسفانه اینگونه سایتها بدون توجه به حقوق دیگران مبادرت به این کار غیر علمی و اخلاقی می کنند. اینکار ضمن ضایع کردن حق دیگران آن انگیزه لازم را هم از صاحبان مطالب می گیرد و ادامه کار را بلا توجیه می نماید. لذا از این دسته از دوستان خواهش می کنیم تا از مطالب وبلاگ با ذکر منبع استفاده نمایند. البته برخی از اصطلاحاتی مانند با تشکر از و یا با همکاری ... استفاده می نمایند که صراحتا استفاده از مطالب وبلاگ را شامل نمی شود.
علاوه بر این از تمامی دوستان هم خواهش می کنیم چنانچه مطالبی از وبلاگ geoinfo را در جای دیگر بدون ذکر منبع دیدند ضمن اطلاع به ما، برای صاحبان آن سایت هم نظری مبنی بر تکراری بودن مطلب بدون ذکر منبع بگذارند تا از این طریق شاید این دوستان هم از کار خود دست بکشند.
در این مرحله از ذکر نام این سایتها و وبلاگها خود داری می کنیم ولی اگر اینکار توسط آنها تکرار شود حتما با ذکر نام ومشخصات آنها را به جامعه علوم ژئوماتیک معرفی خواهیم نمود.
با تشکر از همکاری همه دوستان و همکاران

از دشمنان برند شکایت به دوستان
چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم؟!
نظرات 7 + ارسال نظر
ورود 13- ممنوع/شرکت در جایزه 800دلاری سه‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:13 http://www.mamno-13.blogsky.com

وبلاگت بسیارجالب ومفید بود شما هم به ما سربزنید اگر برایتان ممکن میباشد وبلاگهای من را در لینکستان خود قرار دهید تا زیر سایه شما نسیمی به ما بوزد و بازدیدکنندگان شما گوشه چشمی به وبلاگ ما داشته باشند پیروز باشید به امید روزی که وبلاگهای من باعث شادی و امید شما دوست عزیز شود=>


http://www.dvp.mihanblog.com
گنج7دریا
http://www.mamno-13.blogsky.com
ورود 13- ممنوع/شرکت درجایزه800دلاری

samaee سه‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 08:32 http://gisement.net

سلام
اگر مطالب عینا نقی میشود که اسم این سایتها رو بهتره بیارید.
ولی بارها شده مطالبی که در سایتها میاد (یکیش همین Export to KML) چون از یه منبع خارجی برداشته میشه همزمان تو چند تا سایت ارائه میشه. همین مطلب فوق رو بعد از این که در سایتمون گذاشتم دوسه روز بعد در سایت شرکت رصد دیدم که تاریخ ارسالش یکهفته قبل بود. جالب بود که انشای من و آقای داودی شبیه هم بود و شائبه کپی (منظور اینه که من کپی کرده باشم) میرفت.

samaee سه‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 08:35 http://gisement.net

ضمنا فرمودید :
"حال جستجوی مطالب جدید ندارند" . اینم حق بدید برای گذاشتن یه مطلب نباید همه جا رو گشت که احیانا یه سایتی یا وبلاگی اون مطلبو گذاشته یا نه.
با این حال معتقدم اگه مطلب عینا نقل بشه و بدون ذکر منبع ، بهتره اون سایت ها رو معرفی کنید.

سلام دوست عزیز
منظور ما ترجمه مشابه و اینطور چیزها نیست بلکه کپی کردن عین مطلب است که می توان با مقایسه آن را فهمید. مثلا به آدرس زیر مراجعه کنید و مطلب مایکروسافت و فتوگرامتری ما را با آن مقایسه کنید.
http://toutal.mihanblog.com/More-61.ASPX

فرزاد چهارشنبه 2 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 21:03

استاد گرامی سلام
چاپ کتاب جدید را به شما و مهندس امامی عزیز تبریک میگم. حتما این کتاب هم مثل کتاب قبلی شما در کارهای نقشه برداری به من کمک خواهد کرد. باز هم تبریک و ممنونم.

جناب آقای اخوان
امیدوارم در مقطع کارشناسی همچون دوره کاردانی دانشگاه شاهرود موفق تر ظاهر شده و همیشه موفق به انجام کارهای بزرگ باشی

حسین کریمپور یکشنبه 6 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 18:52 http://www.topography.mihanblog.com

سلام خدمت شما استاد عزیز
جناب مهندس رستمی از بابت این گلایه شما به فکر فرو رفتم و از این بابت خوشحالم که من از همون اول مطالب زیبای شما رو با ذکر کامل منبع داخل وبلاگم جا می دادم.
باور کنید از دیدن کتاب جدید شما و مهندس امامی خیلی ذوق زده شدم.ولی به علت اینکه در یک شهرستان مرزی مشغول سپری کردن خدمت سربازی هستم دسترسی به کتاب شما برایم مشکل شده.اما بسیار خوشحالم که شما ۲ استاد عزیز باز هم به کار نگارش کتاب اهتمام می ورزید.
با آرزوی موفقیت بیشتر برای شما.
حسین کریمپور دانشجوی ۸۰ میبد.

http://www.topography.mihanblog.com

با سلام حضور محترم آقای کریمپور
بنده خوشحالم که دانشجویان خوب ما حتی در شرایط سخت سربازی به پیشرفت علمه نقشه برداری و معرفی آن به دیگران زحمات زیادی کشیده و بدون هیچ چشم داشتی با خلوص نیت به کار ود ادامه می دهند.
من و مهندس فاطمی در ۲ سال گذشته به کمک همدیگر و به کمک افرادی همچون شما (با حضور مراجعه به وبلاگ و دلگرمی به ما) سعی کرده ایم اخبار جدید و به روز را تهیه کنیم. هدف اصلی از این کار هم توسعه و پیشرفت این علم و زنده کردن آن همچون دیگر رشته های فنی و مهندسی است. این گلایه هم بخاطر این نیست که دیگران حق ندارند از مطالب دیگر سایتها استفاده نمایند بلکه رعایت حق تألیف نویسندگان ضروری است و از طرفی برای بیشتر شدن این فعالیتها لازم است تمام وبلاگها و وب سایتهای نقشه برداری یک رقابت سالم را شروع کرده و فضای علمی و پرباری را بوجود آورند.
به هر حال از شما هم بابت نظری کهگذاشتیدو از اظهار لطف بخاطر کتاب مشترکمان با مهندس امامی تشکر می کنم. امیدوارم شما هم خالق کارهای بزرگ در نقشه برداری باشید و ضمنا با اجازه شما وبلاگتان را هم لینگ می کنم تا دیگران استفاده نمایند.
با احترام و سپاس فراوان
موفق باشید

مازیار سه‌شنبه 8 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 00:44 http://geomaticworld.blogfa.com

سلام
تازه این که چیزی نیست...
از نقشه بردار جماعت انتظار بدتر از اینها رو هم باید داشت...
مخلصیم یه عالمه
موفق باشین

مازیار سیدنژاد سه‌شنبه 8 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 00:59 http://geomaticworld.blogfa.com

سلام مجدد
بعد از اینکه کامنت قبلی رو گذاشتم رفتم تو همین ادرس http://toutal.mihanblog.com/More-61.ASPX که نوشته بودین یعنی وبلاگ جناب فرهاد رنجبر
و با کمال تعجب مشاهده کردم دو تا از مطالب وبلاگ من رو بدون ذکر منبع تو صفحه اول وبلاگشون گذاشتن !!! تازه معلوم نیست تو آرشیوشون چه خبره ! من لینک ایشون رو از وبلاگم حذف نمی کنم . چرا که شاید مطالبی که از خودشون اون جا میذارن بدرد بازدیدکننده ها بخوره ...
ایشون ازم خواسته بود که نویسنده وبلاگش بشم که نشدم و همچنین خواسته بود که وبلاگش رو در وبلاگم معرفی کنم ! که اینکار رو نکردم اما لینکشون دادم . اونم وبلاگی که نه بازدید کننده داشت و نه کامنت گذاری...
ولش. بگذریم
دنیا دو روزه . ارزشش رو نداره ...
حیف که انسانها نمی خوان این حقیقت رو باور کنن...

با سلام و تشکر از همکار گرامی جناب آقای مازیار سید نژاد
با نظرات موافقم
ما هم برای استفاده دیگر مطالبُ این وبلاگ را لینک کردیم و شما هم حتما آنرا در لیست لینک دوستان دیدید!
زحمات شما را برای ژیشرفت علم نقشه برداری در وبلاگ دنیای ژئوماتیک ارج می نهیم و هیجگاه فراموش نمی کنیم.
امیدواریم در این راه ثابت قدم و همچون گذشته فعال باشید.
با احترام و سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد