ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ماشینهای بدون راننده

اولین ماشین بدون راننده تایلندی در فضای باز موسسه تکنتولوژی آسیایی بانکوک از آزمایش سربلند بیرون آمد. اینکار به یمن همکاری موسسه AIT تایلند و موسسه Seagate Technology تایلند در قالب برگزاری یک مسابقه انجام می پذیرد. این ماشین بدون سرنشین قادر به تشخیص موانع و همچنین علایم راهنمایی رانندگی می باشد. وسایل عمده ای که به این ماشین اضافه شده بود عبارت بودند از یک دوربین رقومی که در جلوی ماشین نصب شده بود. و همچنین یک کامپیوتر لپ تاپ که در ماشین قرار داده شده بود. این ماشین به کمک این وسایل توانست قسمتهای مستقیم و منحنی مسیر را به درستی طی کند.
این طرح اولیه از ماشینهای بدون راننده با دنبال کردن خط سفید وسط جاده دستورات لازم را به موتور، سیستم کنترل فرمان و همچنین ترمزها ارسال کرده و با سرعتی حدود 4 کیلومتر بر ساعت حرکت می کند. البته هدف رسیدن به سرعت 60 کیلومتر بر ساعت است که برای آن به سنسورهای دیگری نظیر ردیابهای صوتی و لیزری و حتی گیرنده GPS برای تعیین مختصات نیاز است. عملا می توان گفت که این مجموعه به یک سیستم جامع ناوبری ختم خواهد شد. در نهایت موفقیت در این زمینه افقهای بسیاری را فرا راه انسانها خواهد شود. می توان ماشینهای بدون سرنشین را برای رسیدن به یک مقصد خاص برنامه ریزی نمود.
البته این تنها شرکت کننده مسابقه نیست و چندین ماشین مشابه هم برای شرکت در مسابقه طراحی شده اند. برنده مسابقه 200000 واحد پولی تایلند را صاحب خواهد شد.
خوب حالا دیگر از تایلند فقط انتظار برنجهای مزخرف را نخواهیم کشید و این کشور جهان سومی پا به عرصه های نوین فن آوری هم گذارده است. و خوب دیگه چه عرض کنیم ….. ! ! ! ! !
نظرات 1 + ارسال نظر
کلیک کن تو قلب من سه‌شنبه 3 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 00:09 http://www.dvp.mihanblog.com

از وبلاگتان بهره لازم رابرده ایم شما هم به ما سربزنید اگر برایتان ممکن میباشد وبلاگهای من را در لینکستان خود قرار دهید تا زیر سایه شما نسیمی به ما بوزد و بازدیدکنندگان شما گوشه چشمی به وبلاگ ما داشته باشند پیروز باشید به امید روزی که وبلاگهای من باعث شادی و امید شما دوست عزیز شود=>


http://www.dvp.mihanblog.com
کلیک کن تو قلب من
http://www.iranmaxim.mg-blog.com
وبلاگهای +/- جایزه 800 دلاری
http://www.mamno-13.blogsky.com
ورود 13- ممنوع

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد