ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

معمای شیب در نقشه برداری!

 

ضمن تبریک میلاد مولود کعبه، حضرت علی (ع) از آنجا که به علت شرکت در اردوی کارورزی چند روزی بود که وبلاگ را به روز نکرده بودیم، یک معمای بدون شرح را برای حل تقدیم می داریم:

 

error1 

 

راهنمایی: حل این معما به مسأله شیب در نقشه برداری مربوط است! موفق باشید.

 

نظرات 7 + ارسال نظر
علیرضا بوژمهرانی یکشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 08:02 http://amehrani.persianblog.ir

جناب مهندس رستمی گرامی سلام. ممنون که ما رو از این معماها با خبر میکنید. من با مساله شیب در نقشه برداری آشنا نیستم اما برام جالبه که در شکل اول وقتی مساحت مثلثی که با کنار هم قرار گرفتن این چهار قسمت تشکیل شده رو حساب میکینم به عدد ۳۲.۵ میرسیم ولی وقتی مساحت تک تک اونها رو با هم جمع میکنیم به عدد ۳۲. در شکل پایین هم مساحت کلی ۳۲.۵ میشه و جمع مساحت تک تک اونها ۳۳. نمیدونم درست قضاوت میکنم یا نه اما به نظرم میرسه مساحت واقعی باید همون ۳۲ باشه و اون مقدار ۰.۵ واحد ، احتمالا؛ به این مساله شیب که میفرمایید باید ربط داشته باشه. همینطوره؟ جواب رو خصوصی به بنده بفرمایید که دیگران هم بتونند در این باره فکر کنند :)

مجله اینترنتی ژیزمان دوشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 19:23 http://gisement.net

سلام
ممنون از لینکتون
اگر مایل باشید ما می تونیم کل وبلاگ شما را بر روی آدرس زیر داشته باشیم:
geoinfo.gisement.net
البته با سیستم وردپرس و 2 ایمیل کاملا" اختصاصی
قالبی را هم برای شما طراحی کرده ایم که نمونه اش را در سایت زیر می توانید ببینید:
www.tarfand.us/wp
ایمیل من هم این است:
منتظر جواب شما هستم
info@gisement.net
در ضمن کلیه مطالبتون رو هم ما از این وبلاگ به اون سیستم منتقل می کنیم.

[ بدون نام ] یکشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 18:34

سلام مهندس

مهدی محمدی یکشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 18:48

سلام مهندس خیلی مخلسیم به مولا
این واقئا خیلی سوال راحتیه فقط جوابش سخته
ما بچه های اردو ۵روزه هممون سر کاریم
نظر من این است که این خطای دید است که ما این دو شکل را یکسان می بینیم
لطفا جواب را برایم بفرستید
با تشکر

[ بدون نام ] یکشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 19:01

با سلام
جواب من به این مسئله این است که خطای دیددر دو مثلث بالایی و پایینی وجود دارد اثبات نظرم هم این است که شیب مثلث ها یکسان نیست زیرا در ردیف هشتم عمودی از سمت چپ مثلث بالایی و پایینی تفاوت وجود داردزیرا بالیی دقیقا بر روی تقاطع است ولی پایینی کمی بالا تر است البته خط عریض خیلی اخطلاف را کم نشان می دهد و خطای دید را زیاد می کند ولی متوجه شدم
با تشکر از معمای خوبتان
مرا از درستی یا نادرستی جواب مطلع کنید
با تشکر

حسین زندی دوشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:10 http://www.geomatica.ir

سلام استاد . این معما خیلی وقته که فکر منو مشغول کرده . من این شکلها رو ژرینت کردم ولی بازهم نفهمیدم چطوری میشه ! لطفا راهنمایی کنید . در ضمن من از اساتید ریاضی هم سوال کردم ولی هیچ نتیجه ای نداشت !

برومند شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 15:05 http://www.nprco.com

سلام. وتر مثلث بالایی به داخل شکم دارد یعنی اولین مثلث شیب بیشتر و دومین مثلث شیب کمتر دارد. شیب اولی ۲ بر روی ۵ و دومی ۳ بر روی ۸ است. با جابجایی این دو مثلث این فرو رفتگی تبدیل به برآمدگی و بیرون زدگی می شود که مساحت اضافی را در دل خود جای داده است. موفق و پیروز باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد