ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ER Mapper فروخته شد

شرکت پردازش تصویر ER Mapper توسط  موسسه سوئدی Hexagon خریداری شد. این به این معنی است که شرکت معروف Leica صاحب سرور قوی تصویری ER Mapper می شود. این سرور (IWS) برای ارسال پایگاه داده های بسیار بزرگ به صورت آنلاین طراحی شده است و تقریبا از بالاترین فن آوری در این زمینه برخوردار است. که به Leica امکان تعامل با سازمانهای بزرگ در زمینه داده های مکانمند را می دهد.

دومین ویژگی ERMapper فرمت مخصوص تصویری آن با فشردگی بسیار بالاست. این فرمت ECW نام دارد. دیگر مزیت این شرکت حضور فعال آن در بازارهای آسیای جنوب شرقی و استرالیا است. خود شرکت Leica هم در آمریکای شمالی و اروپا بازار بسیار زیادی دارد.  برای ERMapper هم از جهاتی این معامله مفید خواهد بود. اولین آنها دسترسی به منابع مالی مناسب برای انجام تحقیقاتی که این شرکت را در رقابت با سایر شرکتهای هم تراز موفق می کند است. Leica اعلام کرده است که فعالیتهای ERMapper همنان ادامنه پیدا خواهند نمود و تنها  تولیدات جدیدی با استفاده از فن آوری دو شرکت فراهم خواهد آمد. البته هنوز قیمت رسمی این معامله اعلام نشده است ولی سال پیش ارزش سهام این شرکت 10 میلیون دلار اعلام شد. به این ترتیب روند ادغام شرکتهای بزرگ ادامه پیدا می کند و این روندی است که در سالهای اخیر شدت پذیرفته است. و این برای ما که هنوز مصرف کننده هستیم یعنی انحصار . محدود شدن و ... تو خود  بخوان حدیث مفصل از این مجمل

نظرات 1 + ارسال نظر
فرید اسماعیلی جمعه 8 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:37 http://www.faridesm.xm.com

http://www.faridesm.xm.com/hameshenaghshebardaraneiran.htm
سرور گرامی
با سلام
احتراماْ ضمن تشکر از حسن توجه شما و مطلبی که در رابطه با همایش سراسری ژئوماتیک نقشه برداران ایران در وب لاگتان منتشر کردید امیدواریم انشا ا... بتوانیم در همایش های بعدی به طور گسترده تر در خدمت شما و تمامی صاحب نظران و فعالان در علوم مختلف ژئوماتیک باشیم.
آخرین اخبار همایش ، خلاصه مقالات ، گزارش همایش و ... را در لینک زیر میتوانید ملاحظه بفرمایید.
با تشکر
فرید اسماعیلی
دبیر دانشجویی همایش

http://www.faridesm.xm.com/hameshenaghshebardaraneiran.htm

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد