ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ماهواره ENVISAT

سازمان فضایی اروپا" اعلام کرد ماهواره ENVISAT متعلق به این سازمان دقیق‌ترین و مفصل‌ترین تصاویری را که تاکنون توسط یک ماهواره از سطح کره زمین گرفته شده، تولید کرده است.  به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، این تصاویر ماهواره‌ای زیست محیطی اولین محصولاتی هستند که در چارچوب طرح ابتکاری سازمان فضایی اروپا به نام GlobCover تولید شده است.

از دسامبر ۲۰۰۴و ژوئن ۲۰۰۶تقریبا ۴۰ترابایت، معادل محتوای ۴۰ میلیون جلد کتاب، عکس گرفته شده و برای تولید آمیزه‌های جهانی پردازش شده است. از ترکیب این تصاویر برای ساختن الگوی گسترش و تاثیرات تغییرات آب و هوایی و مطالعه اکوسیستم‌ها استفاده می‌شود.  این تصاویر حاصل فعالیت یکی از تجهیزات ئن‌وی‌ست به نام MRISاست که برای تصویربرداری در یک مدار قطبی در ارتفاع ۸۰۰ کیلومتری با حداکثر دقت عمل می‌کند که دقت آن معادل دقت تصاویری است که از ارتفاع ۳۰۰متری گرفته می‌شود.  دانشمندان سازمان فضایی اروپا اعلام کردند این نقشه جهانی پوشش زمین ده برابر دقیق‌تر از تمامی نقشه‌های ماهواره‌ای است که تاکنون از جهان گرفته شده است.

اولین نشست مشاوره‌ای کاربران گلوب کاور در روز ۲۰ژوئن در "ایسپرا" در ایتالیا برگزار شد.
در جریان این نشست کاربران درباره کیفیت اولین محصولات و چگونگی استفاده از آنها در کارشان بحث و مشورت کردند.

نظرات 1 + ارسال نظر
برومند دوشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 21:29

سلام. ممنون از لینک شرکت ما. ۲ تصحیح لطفا: اول اینکه www.nprco.com سایت اصلی ماست و دوم نمایندگی فویف را در صورت امکان حذف نمایید چون کوچکترین فعالیت ماست. با تشکر فراوان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد