ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

چین و قواعد سخت گیرانه تر

دولتمردان چینی تصمیم گرفته اند تا قوانین سخت گیرانه تری را در مورد فعالیت اتباع خارجی در زمینه نقشه برداری و تولید نقشه وضع نمایند. ظاهرا  چینیها نسبت به ازدیاد فعالیتهای نقشه برداری توسط بیگانگان در کشورشان حساس شده اند و می گویند که این مسائل به امنیت ملی آنها لطمه وارد خواهد کرد.

این قوانین فعالان در این زمینه را ملزم می سازد تا قبل از هرگونه عملیاتی فرمهای مخصوص صدور اجازه را دریافت نموده و بعد آن را پر نمایند. طبق این قوانین اجازه نامه تنها در پکن صادر خواهد شد و پس از صدور آن؛ تازه این گونه افراد ( حقوقی و حقیقی) باید تحت نظارت دولتهای محلی عمل کنند. علاوه بر این مجموعه عملیات نباید امنیت ملی را به مخاطره بیندازد و یا شامل اسرار مملکتی باشد. دولت چین مالکیت تمامی نتایج حاصل از نقشه برداری را برای خود محفوظ می داند.

خوب چینیها کمی در زمینه اطلاعات حلقه را تنگ تر می کنند و البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی اطلاعات مکانی؛ که چینیها خوب از آن اطلاعات دارند؛ علت این کار آنها اصلا معلوم نیست. شاید هم مثل بسیاری چیزهای دیگر این منافع اقتصادی است که دارد قوانین را هدایت می کند. چینیها در همه چیز تقریبا خود کفا شده ند و به طور مستقیم هم نمی توانند با جریان آزاد تجارت و فن اوری مقابله کنند خوب بهترین وسیله بهانه قرار دادن امنیت ملی است. البته این تنها یک حدس است و باید به انتظار نشست تا رفتارهای بعدی چینیها چگونه خواهد بود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد