ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

تصاویر قدرت تفکیک بالای روسی

شرکت روسی  Sovzond  اعلام کرده است که موافقت سازمان فضایی روسیه را برای فروش تصاویر با قدرت تفکیک بالای ماهواره روسی Resurs DK در خارج از روسیه جلب نموده است.  این مطلب را روسها در همایش MapWorld حیدرآباد اعلام نمودند. این ماهواره 6.6 تنی در اواسط سال 2006 م به فضا پرتاب گردید و قادر است تا تصاویر پانکروماتیک با قدرت تفکیک یک متر و تصاویر چند طیفی با قدرت تفکیک 2 متری را از سطح زمین اخذ نماید.

این شرکت روسی از سال 1992 فعالیت خود را با فروش تصاویر اروپایی و امریکایی در روسیه شروع نمود. مرکز دریافت این ماهواره در مسکو قرار دارد ولی اخیرا Sovzond یک ایستگاه دیگر در سیبری ایجاد کرده است تا فرایند دریافت اطلاعات را تسهیل نماید. این شرکت اعلام کرده است که در صورت اعلام نیاز می تواند ایستگاههای دریافت تصاویر را در خارج از روسیه نیز ایجاد نماید.

قیمت این تصاویر با ارزش معادل 12 تا 14 دلار برای هر کیلومتر مربع اعلام شده است. البته روسها اعلام کرده اند که این ارقام  قابل تغییرند و شرکت Sovzond  حاضر به مذاکره با علاقه مندان در مود قیمتها می باشد.

ظاهرا روسها فهمیده اند (گرچه دیر) که در دنیای سنجش از دور قدرت تفکیک یک متر دیگر یک امکان اختصاصی و همچنین نظامی نیست و در رقابت با  دیگران اگر هنوز باورهای امیتی خود را حفظ کنند عقب خواهند ماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد