ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ماموریت گوگل

مایکل جونز مدیر دفتر فن آوری نقشه های گوگل، جزئیاتی از توسعه آینده این شرکت را در گردهم آیی جهانی نقشه –در حیدر آباد- بیان نمود.  وی بیان نمود که ماموریت کمپانی فعال نمودن جغرافیایی تمامی اطلاعات  است. وی تاکید کرد که این قضیه با مسئله ساده گردآوری نقشه تمامی جهان متفاوت است. عملا در این جریان، محتویات جغرافیایی اطلاعات زمین گردآوری خواهد شد.

البته ذکر شده است که گوگلی ها به دنبال منافع جدیدی نیستند و فقط توسعه مدل فعلی گول هستند. البته مشکلات و انتقاداتی هم نسبت به کارهای گوگل مطرح می شود و مهمترین آنها تبلیغاتی است که در هنگام استفاده از نقشه های گوگل ظاهر می شوند. گوگل از طریق تبلیغات درآمد دارد و با جزابیتی که گوگل برای جستجوگران اینترنتی دارد حجم تبلیغات هم در آن بالاست. با روشهایی که گوگل برای نمایش تبلیغات پیش می گیرد بسیاری اوقات کاربران نمی فهمند که جزئی از یک فرایند اقتصادی  و تبلیغاتی هستند. هدف اصلی گوگل ایجاد محتوی جغرافیایی بهتری برای این تبلیغات است.

جونز از مشکلات این کار می گوید. مهمترین مشکل پوشش دادن کل زمین است. وی می گوید که اندکسی از کل نقشه های موجود در دنیا وجود ندارد و به همین خاطر در مورد نقشه های موجود اطلاعات کمی وجود دارد. البته در مورد عکسهای هوایی و تصاویر مشکل بسیار کمتر است. اخیرا گوگل و شرکت Spot Image فرانسه قراردادی را برای تهیه تصاویر با قدرت تفکیک 5/2 متر از اروپا امضا کرده اند.

گوگل به طور موازی با بسیاری از تولید کنندگان نقشه در سرتاسر زمین قراردادهایی را امضا کرده است. البته خوب این فرایند هم هزینه و هم زمان زیادی را طلب می کند.

بنابراین پیش بینی می شود با این همت گوگلی ها ! اطلاعات مکانی دنیا بر روی وب بالاخره ظاهر شود. خوب ما هم نقش یک مصرف کننده !؟ خوب را بازی خواهم کرد ....  تا چه شود .......

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد