ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

قوانین هند و google

Google دیگر تحت تاثیر قوانین هند روش خود برای توزیع نقشه ها را تغییر نخواهد داد.  البته این شرکت یکبار در مقبل فشار چینیها کوتاه آمده بود و  به دولت چین اجازه داد تا با توجه به سیاستهای ملی خود داده های Google را سانسور کند. مایکل جونز،رئیس فن­آوری این شرکت، اعلام کرد که چنین اجازه ای به هندیها داده نخواهد شد. این مسئله باعث شادی و ترس بعضی افراد گردید. چرا .....؟

قانونی در هند جود دارد که استفاده از داده های مکانی را محدود ساخته و داشتن تصاویر با قدرت تفکیک بالای شهرهای هند را جرم می داند. بسیاری از کارشناسان اطلاعات مکانمند در هند امیدوارند که این مقاومت Google این قوانین را  بشکند. مهمترین ترس در این میان دسترسی کشورهای بیگانه به داده های با قدرت تفکیک بالا از طریق شبکه اینترنت است.

این عقیده عمومی در هند وجود دارد که قوانین فعلی تاثیر بسیار کمی در حفظ منافع هند دارد و در مقابل صنعت اطلاعات هند ضرر بسیاری خواهد دید. جونز اعلام داشت اگرچه او به قوانین کشورهای دیگر احترام میگذارد ولی شرکت او آمریکایی است و تنها به اجرای قوانین آمریکا ملزم  خواهد بود. او تصمیم گیرندگان هندی را به غییر قوانین خود تشویق نمود. او تاکید نمود که قوانین فعلی تنها برای مقابله با خطاکاران تهیه شده و اطلاعات مفیدی که به هندیها کمک می کند را در نظر نگرفته است. او این جمله عمومی را برای اثبات نظر خود اعلام کرد که اکثر فن آوریها می توانند خوب یا بد مورد استفاده قرار گیرند، معمولا خوبها بر بدها پیروز خواهند شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
Astrolink شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 23:56 http://astrolink.ir

درود

تازه ترین رویدادهای ستاره شناسی ایران و جهان اینجاست:
http://www.astrolink.ir

نظرات و پیشنهادات شما ما را خوشحال می کند ...

به ما سر بزنید پشیمان نمی شوید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد