ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

Cartosat-2

گرچه در همین وبلاگ خبرهای زیادی از چینیها و پیشرفتهای آنها در امور فضایی اوردیم ولی هندیها هم در این زمینه کمتر از چینیها فعال نیستند. چیزی که هست این است که عملکرد چینیها زیر ذره بین جهان قرار  دارد ولی هندیها آرام آرام آزمایشهای هسته ای انجام می دهند، آزمایشات فضایی  انجام می دهند و ماهواره به فضا می فرستند. خوب اینبار هم پس از پرتاب موفقیت آمیز Cartosat-2 هندیها به دنبال  سنجنده ای پانکروماتیک با قدرت تفکیک 1 متر هستند. دو تصویر اولیه این سنجنده یکی از دهلی و یکی از هیمالیا است و دانشمندان در حال آزمایش الگوریتمهای پردازش این تصاویر هستند. طبق قانون پس از این مرحله تصاویر به نخست وزیر ارایه می شوند. در هند این نخست وزیر هند است که تصمیمات نهایی را در مورد قضایای فضایی صادر می کند. هندیها قول داده اند که ارایه عام این تصاویر از ماه می امسال در هند شروع شود.

خوب این هم از کار هندیها و پیشرفتهای اخیرشان .... به نظر می رسد با این ماهواره جدید هندی قدرت تفکیک 1 متر که روزی با هیاهو به بازار عرضه شد جزو قدرت تفکیک های  معمولی درآید و کاربران چشم به راه قابلیتهای بالاتری از سازندگان سنجنده های باشند .... تا چه شود...

نظرات 1 + ارسال نظر
حامد دانشجو نقشه یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:38

استاد رستمی عزیز سلام وخسته نباشید سوال من ازشما اینه آیا ایران ما به این فنا وری رسیده یا نه و یه مقایسه ای داشته باشید بین ایران وهند و چین در این زمینه ممنون استاد در سایت منتظرم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد