ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

گزارش خسوف ۱۳ اسفند در تفت

 

گزارش رصد خسوف در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت

 

در این برنامه رصدی که از سوی انجمن علمی علوم ژئوماتیک این دانشگاه اجرا شد، تعداد 52 دانشجوی دختر و 44 دانشجوی پسر در رشته های مختلف نقشه برداری، معماری، عمران، کامپیوتر، حقوق، زبان و ... شرکت داشتند. برنامه از ساعت 23 روز شنبه 12 اسفند با یک کلاس توجیهی توسط مهندس رستمی شروع شد. سپس دانشجویان با استفاده از دوربین های نقشه برداری موجود در 6 گروه کاری، طرحهایی را از عوارض سطح ماه رسم کردند. با شروع گرفت در ساعت یک بامداد، هر کسی یک کاری انجام می داد. یکی رسم خط سایه بر سطح ماه، یکی ثبت زمان عبور سایه از گودالهای ماه، تعدادی عکس می گرفتند (البته نه حرفه ای) و تعدادی به خاطر سرما (دمای 4 درجه سانتیگراد) خود را گرم می کردند و گاهی نیز از حاضران با چای شیرینی پذیرایی می کردند.

moon 

 

این برنامه رصدی تا ساعت 5/4 صبح ادامه داشت. در این بین دانشجویان رصد سیارات زحل و مشتری را نیز در برنامه داشتند. نکته جالب این رصد این بود که بیشتر دانشجویان اعلام کردند که رصد خسوف را برای اولین بار انجام می دهند و در این شب چقدر به اطلاعاتشان اضافه شده است. ضمناً در زمان خسوف کامل بصورت موازی یک پروژه پژوهشی با عنوان بررسی اثر نور ماه بر روی طولیاب الکترونیکی نیز در حال انجام بود که نتایج حاصله پس از تکمیل پروژه در چند ماه آینده بصورت مقاله علمی منتشر خواهد شد.

سعید هروی: مسئول انجمن و برنامه ریزی رصد                 ایمان ناصری: هماهنگی تدارکاتی رصد

نظرات 1 + ارسال نظر
چگالی یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:43

استاد ای کاش قبل از ۱۳ اسفند به دانشجویان میبدتونم گفته بودین تا اونا هم استفاده میکردنای کاش همه درسا رو میتونست این طوری کرد تا هم ما از درس خوندن لذتببریم وهم یه خورده بیشتر یاد بگیریم

باید عرض کنم اونایی که با ما درس داشتند در این مورد باهاشون صحبت کردیم و فقط حیف که پنجشنبه نبود تا در میبد این برنامه را داشته باشیم. برای من فرقی ندارد که کجا رصد کنم. هر جا که برنامه جور بشه و امکانات باشه و تعدادی علاقه مند.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد