ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

سیستم هشدار تسونامی

داستان غم انگیز سونامی را که حتما به خاطر دارید. هزاران کشته و زخمی و همچنین ویرانی های بسیاری که این پدیده در سال 2005 به بار آورد. علیرغم تمام این بدیها حاصل سونامی ایجاد سیتمهای هشدار دهنده  این پدیده در برخی کشورها بود.  اینبار کاپیل سیبال وزیر علوم وفن آوری هند اعلام کرده است که هند نیز تا سپتامبر 2007 به سیستم هشدار دهنده سونامی مجهز خواهد شد.  آژانس ملی سنجش از دور هند به گونه ای مجهز است که می تواند پایگاه داده ای ازداده های کوچک مقیاس برای مناطق ساحلی  تهیه کند. آبنگاری مناطق کم عمق نیز در کنار سنجش از دور این پایگاه داده ها را تقویت خواهد کرد.

این وزیر همچنین اعلام کرده است که علاوه بر این داده ها؛ در حال تدارک شبکه ای از دستگاه های لرزه نگار و همچنین فشار سنج برای اندازه گیری دقیق تغییرات سطح دریا در کنار 50 جزر و مد سنج هستند. برای تکمیل این شبکه گسترده از سیستمهای جمع آوری داده سازمان فضایی هند نیز پا به میدان گذاشته و شبکه ای از سیتمهای مخابراتی را برای انتقال آنی داده ها به مرکز هشدار حیدر آباد در دست طراحی دارد. در راس این مجموعه پیچیده یک سیتم کامپیوتری کاملا پیشرفته قرار خواهد گرفت که کنترل و مدیریت سیستم را انجام خواهد داد. وظیفه اعلام هشدار نهایی بر عهده همین سیستم کامپیوتری است. این سیستم رسیدن هر موجی را هشدار خواهد داد.

البته هنوز طبیعت جلوتر از انسانهاست. چرا که آقای وزیر اعلام کرده است که در سریعترین حالت ظرف 20 دقیقه از شروع حادثه ای اینچنین می توان از وقوع آن اطلاع پیدا کرد. خوب کاچی بعض هیچی است مگه نه .....

نظرات 1 + ارسال نظر
رضا پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:00

با عرض سلام
میخواستم بدونم متوسط درصد دروس برای قبولی کارشناسی ارشد چقر است اگه لطف کنید سریع جواب بدید ممنون میشم

این سالها با وجود دوره های شبانه با متوسط ۳۰ درصد هم می شود قبول شد. برای اطلاع هم بد نیست بدانید که نفرات اول کنکور ارشد چند سال اخیر رشته نقشه برداری به ندرت متوسط درصد آنها به ۶۰ درصد می رسد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد