ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

داده های مکانمند در Microsoft

اولین اطلاعات در مورد توجه خاص Microsoft به داده های مکانمند  در کنفرانس Map Asia 2006 ارائه گردید. Johannes Kebeck مسئول فن آوری در مورد طر حهای آینده مایکروسافت توضیحات جالبی داد. وی عنوان نمود که سال به سال بیل گیتس از شرکت بیشتر جدا می شود و کار اصلی  او  در سالهای اخیر طراحی آینده شرکت است. پروژه  Virtual Earth یا زمین مجازی نتیجه این فرایند است. این پروژه به منظور بالا بردن توانایی های شرکت در استفاده از جغرافیا در جستجو های اینترنتی طراحی شده است. Kebeck گفت که 75 درصد پرسشهای اینترنتی به گونه در ارتباط با مکانها بوده است. آمار جالب توجهی که وی ارایه داد نشان می دهد که بیشترین آیتم جستجو شده  در آمریکا در ماه سپتامبر کلمه Hotel به همراه  restaurant  و Walmart   (فروشگاههای زنجیره ای در آمریکا) بوده است.

زمین مجازی مجموعه از تصاویر (قائم و مایل) و همچنین نقشه راههای جهان خواهد بود. تصاویر قائم از تصاویر هوایی و یا فضایی تهیه خواهد شد به گونه ای که تمامی سطح زمین پوشش داده شود. البته استفاده از تصاویر ماهواره ای مشکلی ندارد ولی پوشش عکسهای هوایی کاملا به قوانین محلی بستگی دارد و در حال حاضر تنها آمریکا، کانادا و انگلیس پوشش داده شده اند. عکسهای مایل توسط سازمان عکس سنجی آمریکا فراهم خواهد شد. داده های برداری نیز توسط یک شرکت دیگر فراهم خواهد شد.

Kebeck اعلام داشت که پروژه در سطوح مختلفی در سطح جهان در حال پیشرفت است. بیشترین پیشرفت در آمریکا بوده است ولی پیشرفت پروژه برای کشورهای چین، کره و هند نیز قابل توجه است. وقتی همه این اطلاعات در سایت Virtual Earth قرار گرفت، اطلاعات آن به بخش تبلیغات online متصل خواهد شد. چیزی که سالانه 100 میلیارد دلار ارزش دارد. و این دلیل اصلی و توجیه گر این همه تلاش خواهد بود. !!!!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد