ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ماهواره جاسوسی بر فراز کره شمالی

یکی از نتایج آزمایش اتمی اخیر کره شمالی حساس شدن کشور های همسایه این کشور است. ژاپن سومین ماهواره از چهار ماهواره جاسوسی خود را سپتامبر امسال پرتاب نمود. در ابتدای امسال هم کره جنوبی ماهواره جاسوسی Arirang-2 را پرتاب نمود. این ماهواره به طور خاص برای ردیابی حرکات نظامی طراحی شده است. طراحی این ماهواره ها در 1989 وقتی شروع شد که پیونگ­یانگ یک موشک را بر فراز کشور ژاپن آزمایش نمود. تا قبل از این تاریخ ژاپنیها به اطلاعات ماهواره های جاسوسی امریکا قانع بودند. البته تا اینکه دولت زاپن به عمق حادثه پی ببرد مدتی طول کشید ولی در نهایت به خود اتکایی ژاپنیها در زمینه کسب اطلاعات جاسوسی انجامید.

سازمان فضایی ژاپن JAXA این ماهواره غیر فعال (Optical) را به دنبال دو ماهواره قبلی (یکی راداری و دیگری نوری) که در 2003 پرتاب شده بودند به فضا ارسال نمود. قرار است تا پایان امسال یک ماهواره راداری نیز به دنبال سه ماهواره دیگر پرتاب شود. ماهواره نوری قدرت تفکیکی حدود 1 متر دارد. با این سری ماهواره های دوقلو مرکز ماهواره های اطلاعاتی ژاپن قادر به تصویر برداری از هر نقطه زمین به طور روزانه خواهد بود. البته ژاپن این قضیه را مخفی نمی کند که توجه اصلی این ماهواره ها بر شبه جزیره کره خواهد بود. (مرجع  Asian Surveying and Mapping )

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد