ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

GNSS چیست؟ (بخش دوم)

پنجمین بخش GNSS سیستم ارسال تصحیحات زمینی GBAS است. چیزی که باید به عنوان بخشی جدا به گیرنده های معمولی اضافه گردد. یک شبکه فعال از فرستنده ها و تقویت کننده ها سیگنالهای لازم را به سمت گیرنده ها ارسال می دارند. در این سیستم چند فرستنده زمینی کار یک فرستنده ماهواره ای را انجام می دهند ولی در نهایت از لحاظ اقتصادی و همچنین آسیب پذیری، سیستم زمینی به صرفه است. با کاهش مقیاس کار و محدود شدن به منطقه ای با چند صد کیلومتر وسعت ششمین بخش GNSS سیستم GBAS منطقه ای است. با این سیستم گیرنده های چند فرکانسه نقشه برداری قادر به تعیین موقعیت لحظه ای با دقت چند سانتیمتر خواهند بود.
بخش دیگر GNSS شامل شبکه ی محلی GBAS می شود که وسعت عملی در حدود ده ها کیلومتر دارد. این بخش برداشتهای آنی و کینماتیک را در حد سانتیمتر پشتیبانی می کنند.
GNSS در نهایت برای تعیین موقعیت، اندازه گیری زمان و ناوبری دقیق به کار خواهد رفت. مواردی که برای بسیاری از رشته ها نظیر ژئودزی، نقشه برداری، ناوبری، و خلبانی مهم است. GNSS سرویسهای مطمئن، با کیفیت، و با بهره وری بالا در اختیار این رشته ها قرار می دهد.
با تفاسیر بالا GNSS می تواند به این صورت تعریف شود: ترکیبی از ماهواره های ناوبری، ماهواره های تقویت سیستم و سیستمهای تقویتی زمینی که خدمات ناوبری و تعیین زمان و موقعیت را برای کاربرانی با دستگاههایی با تجهیزات مناسب ارایه می دهند.
نظرات 1 + ارسال نظر
کمالی شنبه 6 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:45

جناب آقای رستمی استاد بزرگ ژئودزی ضمن عرض خسته نباشید و خدا قوت و تشکر و قدر دانی از اطلاعات بسیار مفیدی که در اختیار کاربران دنیای مجازی قرار میدهید.
مطالب بسیار مفیدی و جالبی در اینجا ارائه شده

( یکی از دانشجویان قدیمی شما از دانشگاه آزاد شاهرود)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد