ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

GPS در زیر زمین!!!!

Leica Geosystems توافق نامه ای با Locata Corporation مبنی بر توزیع و پشتیبانی فن آوری تعیین موقعیت Locata امضا نموده است. Locata سالهاست که بر روی این تکنولوژی جدید کار می کند. این فن آوری عملا تقویت زمینی GPS در مکانهایی است که سیگنالهای GPS پوشش ضعیف داشته و یا اصلا وجود ندارند ( classically difficult). سیستم از مجموعه ای از گیرنده ها و ارسال کننده های بی سیم زمینی به نام LocataLites که وظیفه ارسال سیگنال را بر عهده دارند تشکیل شده است. مجموعه این دستگاهها شبکه ای به نام LocataNet را تشکیل می دهند.
این شبکه می تواند همراه با سیستم GPS و یا مستقل از آن کار کند. مهمترین ویژگی این سیستم time synchronous بودن آن است. و این به این معنی است که دقت تعیین مختصات مطلق آن بدون نیاز به تصحیحات تفاضلی و یا داده های جانبی به حد سانتیمتر می رسد.
این شرکت با 19 اختراع ثبت شده در این زمینه شرکت پرکاری محسوب می شود. اولین مرحله در این توافق نامه پشتیبانی فنی Locata به منظور ترکیب سیستمهای گیرنده Leica Geosystems با این تکنولوژی برای کاربرد در معادن است. این فن آوری همچنین می تواند برای پایش سازه هایی همانند پلها، سدها و ساختمانها استفاده نمود. کاربرد این فن آوری جدید در چنین زمینه هایی پیش بینی سود بالایی را برای شرکت رقم زده است.
دو شرکت سیستم ترکیبی گیرنده GPS/Locata را به بازار ارایه خواهند داد. در حال حاضر طبق موافقتنامه Leica Geosystems امتیاز فروش فن آوری های تعیین موقعیت Locata را در دست دارد. اولین مشتریان این سیستم ارتش آمریکا، معدن داران، و مهندسان تغییر شکل سازه ها خواهند بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد