ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

GIS day

 

روز GIS چیست؟

روز GIS رویدادی بسیار جالب و هدفمند! است که در آن روز بطور غیرمتمرکز همه کاربران GIS ، فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات وابسته به آن؛ به معرفی کاربردهای ملموس این فناوری مهم به عموم مردم، مدارس و کلیه آحاد جامعه می پردازند.

این رویداد بخشی از برنامه جامعه ملی جغرافیا (National Geographic Society) می باشد و هدف از آن گسترش آموزش ، ترویج و کاربرد علوم جغرافیا در بین مدارس، تشکل ها، سازمان ها و خصوصا تمرکز بر روی آموزش کودکان است که از سال 1987 شروع شده است.

در این روز درهای سازمانها، شرکتها، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهها بر روی علاقمندان آشنایی با GIS باز است . در این رویداد هر سازمان ، موسسه ، شرکت و ... کیکهای به شکل های متنوع تداعی کننده نقشه و GIS سرو می کنند؛ لباسهای مخصوص این رویداد را می پوشند؛ عکس می گیرند، جشن می گیرند و خلاصه یک جنب و جوش جالبی رخ می دهد.

حمایت کنندگانGIS DAY عبارتند از : جامعه ملی جغرافیا (National Geographic Society) ؛ انجمن جغرافیدانان امریکا ؛ دانشگاه کنسرسیوم علوم اطلاعات جغرافیایی ؛ سازمان زمین شناسی امریکا (USGS) ؛ کتابخانه کنگره امریکا ؛ و شرکتهای SUN , HP , ESRI

گفتنی است که طی سالیان اخیر برخی کشورها به درخواست حمایت کنندگان این رویداد پاسخ مثبت داده اند و همه ساله در اقصی نقاط دنیا این رویداد برگزار می شود.

امسال هم روز GIS در تاریخ 15 نوامبر 2006 مصادف با 24 آبان 1385 می باشد.

منبع : www.georef.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد