ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ماهواره زهره و مصباح زمین گیر هستند

 

ماهواره های ایرانی همچنان زمین گیر هستند

شاخص ترین این ماهواره ها نیز دو ماهواره نام آشنای "مصباح" و "زهره" هستند که همچون گذشته هر از چندگاهی فقط خبرهوا رفتن آنها در مقاطع مختلف منتشر می شد و عملاً این ماهواره ها روی زمین ماندگار شده اند. اگرچه مسوولان وزرات ارتباطات برای هوا نرفتن ماهواره ها ایرانی عنوان می کنند از جمله مشکلات مربوط به بیمه، هزینه های سنگین پرتاب این ماهواره ها و یا بدقولی طرف های خارجی. ولی با تمام این تفاسیر و توجیهات ماهواره ها به فضا نرفته و این در حالی است که برخی از کارشناسان از این تاخیر با عنوان یک تهدید یاد می کنند.چرا که به گفته این کارشناسان فرصت های ما جهت دریافت فضای مورد نیاز جهت ارسال ماهواره ها رو به اتمام است.

قرارداد پروژه‌ی ماهواره‌ی زهره با مبلغ 132 میلیون دلار در12 بهمن‌ماه 83 میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و سازمان فضایی روسیه منعقد شد و تا کنون باید فعالیت‌های اجرایی این ماهواره‌ آغاز می‌شد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.  تاخیر در آغاز فعالیت‌های ماهواره‌ی زهره در حالی است که کار در ابتدا به خاطر وجود مشکلات بانکی طرف روس برای گشایش LC قرارداد متوقف شده بود و ظاهرا پس از رفع این مشکل از سوی طرف خارجی، هم اکنون طرف‌های ایرانی نیز با مشکل و ایرادات بانک مرکزی برای گشایش اعتبار مواجه هستند.  قرارداد این ماهواره‌ی مخابراتی شامل طراحی، مشاوره، ساخت، تست و پرتاب ماهواره است که قابلیت ارائه‌ی خدمات در زمینه‌ی ارتباطات تلفنی، نمابر، ارتباطات داده و پخش رادیو تلویزونی ماهواره در تمام نقاط ایران را داراست.

بنا بر این گزارش، انعقاد این قرارداد گام نخست انتقال دانش فنی ارتباطات ماهواره‌یی و فضایی به ایران است و به همین منظورقرار بوده که حدود 120 کارشناس مخابراتی از ایران به روسیه برای کسب آموزش‌های لازم در این زمینه سفر کنند.  قراربود با عملیاتی شدن این قرارداد، پس از 30 ماه، ماهواره‌ی زهره به فضا پرتاپ شده و جمهوری اسلامی ایران به جرگه‌ی اپراتورهای ماهواره‌یی و دارندگان ماهواره‌ی مستقل ملی بپیوندد.

 

نظرات 3 + ارسال نظر
مهرداد رفیعی چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 21:11

سلام. آیا امکان دارد یک کپی از نرم افزار ERDAS IMAGINE 9.0 که در چند پست پیش به /آن اشاره کردید داشته باشم؟
ممنون

با سلام
متاسفانه هنوز در ایران نسخه ای از این نرم فزار با این ورژن وجود ندارد.
در صورت وجود محل آن از طریق وبلاگ اعلام خواهد شد.

مازیار سیدنژاد یکشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 00:26 http://geomaticworld.blogfa.com

با عرض سلام و خسته نباشین .
وبلاگتون خیلی خوب و بروزه . من هر دفعه که میام می بینم که یه سری پست اضافه شدن . فقط اگر که بتونین یه مقدار از حالت خبری درش بیارین فکر کنم بهتر هم بشه . این رو بخاطر بار علمی شما بزرگوارم می گم تا بقیه هم بتونن استفاده کنن .
قربان شما

مهرداد رفیعی دوشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 00:53

از اینکه پاسخ دادید ممنونم
آخرین نسخه ای که در ایران یافت میشه چه ورژنی هست؟
آیا امکان داشتن یک کپی از اون هست؟
من نسخه ۶ دمو رو دارم ولی سریالی از برنامه ندارم.

با سلام
آخرین نسخه طبق اطلاعات ما ۸.۷ است. اگر در تهران هستید به بخش پردازش تصاویر سازمان نقشه برداری کشور سری بزنید. حتما آخرین نسخه و یا یک نسخه بالا را پیدا می کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد