ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

نرم افزار LIDAR Analyst

 

نرم افزار LIDAR Analyst در آخرین کنفرانس ASPRS در نوادای آمریکا به معرض نمایش گذاشته شد. جدا از نرم افزار، قابلیتهای جدیدی که این نوع سیستم جمع آوری داده در دنیای نقشه برداری ارایه می دهد برای ما جالب است. با پردازش این داده ها  در این نرم افزار می توان مدل 3 بعدی ساختمانها و سقف آنها، خطوط انتقال نیرو، درختان، زمینهای مسطح و یا با توپوگرافی و جاده ها را تولید نمود. قابلیت استخراج انواع اطلاعات سه بعدی از این داده با ابزارهای بسیار ساده و راحت ارایه شده و کاربران به راحتی می توانند با استفاده از قابلیتهای این نرم افزار داده های پایه مورد نیاز در GIS های سه بعدی (3DGIS) را فراهم نمایند. در کنار نرم افزارهایی مانند ERDAS IMAGINE 9.0 (پردازش تصاویر سنجش از دوری) و ArcGIS 9.1 (نرم افزار سیستمهای اطلاعات مکانی)، اینبار می توان اطلاعات سه بعدی را به طور مستقیم در اختیار داشت و زنجیره ای متنوع از داده های مکانمند را برای شبیه سازی دنیای واقعی برای تصمیم گیریها در اختیار داشت. اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار را در www.vls-inc.com ببینید.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی پورزحمتکش چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 15:16 http://www.geomatic.ir

سلام خدمت اساتید عزیزم آقای مهندس فاطمی و رستمی عزیز.وبلاگ جالب و پر محتوایی هست.خسته نباشید. اما چرا سایت انجمن علوم ژئوماتیک ایران توی لیست دوستان شما نیست ؟
من وبلاگ شما را در سایت انجمن معرفی میکنم.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد