ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

روز و هفته جهانی نجوم

 

روز و هفته جهانی نجوم

هفته و روز جهانی نجوم رویدادی است که نور امید رابه دل هر آماتور عاشق می تاباند و برای ترویج و فراگیرنمودن این دانش کهن عزم بین المللی را طلب می کند. حدود 33 سال پیش یعنی از سال 1973 میلادی اولین روز نجوم برگزارشدو با فراگیر شدن در کشورهای جهان این روز به یک روز جهانی تبدیل شده است ودرکشورمان با تاسیس انجمن نجوم آماتوری ایران و شکوفا شدن فعالیتهای رسمی آماتوری شاهد برگزاری برنامه های ویژه در این روزبوده ایم که خوشبختانه مورد استقبال گروههای مختلف کشور نیز قرار گرفته است. سابقه هفته نجوم هم به سال 1996 میلادی باز می گردد و از دوشنبه ما قبل روز جهانی نجوم آغاز و به یکشنبه بعد از روز نجوم خاتمه می یابد. انجمن نجوم آماتوری ایران اولین مرکز در گرامیداشت و طرح هفته جهانی نجوم در کشورمان بود و همه ساله برنامه های متنوع و رایگان را برای عموم مردم و بویژه جوانان طراحی و اجرا نموده است. اما آنچه که امروز مهم و مطرح است مطرح نمودن واژه ای غریب و چه بسا با مشکل در این راستا می باشد که بجای احساس اختلاف و یا تضاد و تقابل بین مراکز و گروهها با شرح آن سعی در روشن سازی موضوع نموده تا همه درکنار هم بدور از هر گونه ابهام به اشاعه این علم آسمانی بپردازیم. برای اطلاعات بیشتر به سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مراجعه نمایید:

http://www.iranastronomers.org/

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
حامد صادقی پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:57 http://hamed10.persianblog.com

سلام. خواهشا اگه مطلب یا منبع فارسی در مورد projection system of geodesyسراغ دارید به آدرس e-mailام بفرستید. ممنون میشم. back_house_boy@yahoo.com

سلام می توانید به کتاب کارتوگرافی ریاضی مهندس رستمی و مهندس امامی که در همین وبلاگ در بخش کتابها معرفی شده است رجوع کنید. کامل ترین و جامع ترین مطلب فارسی موجود همین کتاب است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد