ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

پروژه Formosat-3

پروژه Formosat-3

 

پروژه Formosat-3 پروژه مشترکی است بین تایوان و آمریکا برای پرتاب 6 ماهواره همانند به طور همزمان، به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز تحقیقات اتمسفری. هدف اصلی پروژه استفاده فن آوری پیشرفته برای پایش آنی کره زمین و شرایط آب و هوایی آن عنوان شده است. سازمان NSPO از تایوان و UCAR از ایالات متحده به طور مشترک طراحی و اجرای پروژه را بر عهده دارند. به منظور تاکید بر اهداف هواشناسی پروژه را به  نام  FORMOSAT/COSMIC  (Constellation Observing System for Meteorology , Ionosphere and Climate)  هم می شناسند.

 در این پروژه قرار است 6 ماهواره کوچک  همانند 62 کیلوگرمی در مدارهای متفاوتی با ارتفاع 700 تا 800 کیلومتری قرار گیرند. مدار این ماهواره ها زاویه میلی حدود 72 درجه با پرید حدود 100 دقیقه خواهند داشت.

 این ماهواره ها قادرند سیگنالهای ماهواره های GPS را دریافت نمایند. این مجموعه ماهواره اتمسفر و یونوسفر را کاملا پوشش می دهند. اطلاعات مربوط به جو  هر 90 دقیقه جمع آوری شده و طی 3 ساعت آنالیز شده و قابل استفاده اند. پیش بینی شده است پس از تکمیل این پروژه بتوان پیش بینی آب و هوا را با دقت بسیار عالی و در زمان دلخواه انجام داد. از دیگر کاربردهای این مجموعه تحقیق در رابطه با تغییرات آب و هوایی، یونوسفر و همچنین ثقل زمین است. مدت کارکرد این ماهواره ها بین 2 تا 5 سال خواهد بود.

تایوان با این سیستم قادر خواهد بود تا با تبادل اطلاعات با دیگر کشورها از جایگاه با اهمیتی در در جامعه بین المللی هواشناسی برخوردار باشد.تایوان پس از اجرای مشترک این پروژه تجربیات گرانبهایی در زمینه برنامه ریزی، طراحی، آزمایش، و به کار اندازی مجموعه ماهواره های کوچک کسب خواهد کرد.

اطلاعات بیشتر در www.nspo.org.tw/2005e/projects/project3/intro.htm.

نظرات 1 + ارسال نظر
مازیار سیدنژاد جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 00:25 http://geomaticworld.blogfa.com

با عرض سلام خدمت شما بزرگواران
ممنون از اینکه لینک من رو گذاشتین .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد