ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

فراخوان مقاله ژئودزی

 

 

فراخوان مقاله برای نشریه تخصصی Journal of Geodesy

 

ژورنال ژئودزی به دنبال انتشار یک شماره اختصاصی با موضوع VLBI است. در این مجله رسمی انجمن بین المللی ژئودزی، آخرین مهلت ارسال مقالات 31 مارس 2006 در نظر گرفته شده است. موضوعات خواسته شده عبارتند از:

-        نتایج نجومی و ژئودتیکی VLBI و مسائل مرتبط با آن

-        مطالعات تئوری و مدلسازی در مورد VLBI

-        تلفیق روش VLBI با دیگر روشهای ژئودتیک فضایی

 

مقالاتی که تنها نمود سودمندی در زمینه VLBI داشته باشند، منتشر خواهند شد. دستورالعمل نگارش مقالات در سایت زیرآمده است:     http://www.springer.com/sgw/cda/frontpage/0,11855,4-110-70-1101678-0,00.html

در صورت آماده شدن مقاله تا مهلت داده شده، آنرا به نشانی ویراستاران مجله (هارالد اسکول و اکسل نوتناگل و چوپو ما) ارسال نمایید:

Harald Schuh (harald.schuh@tuwien.ac.at)

Axel Nothnagel (nothnagel@uni-bonn.de)

Chopo Ma (Chopo.Ma@nasa.gov)

 

روش اینترفرومتری برای طول بازهای بلند (Very Long Base line Interferometry) یک روش تعیین موقعیت دقیق بین ایستگاه های قاره ای برای کاربردهایی به منظور تعیین حرکت قاره ها و غیره می باشد. در این روش با استفاده از امواج کوازرها یا اختروشها (دورترین اجرام سماوی کشف شده تا زمین که چند میلیارد سال نوری فاصله دارند) و اختلاف زمانی اندازه گیری شده از طریق رادیو تلسکوپها و بوسیله ساعتهای اتمی هیدروژن- میزر با دقت در حد ده به توان منفی پانزده- می توان به فاصله بین دو نقطه با دقت بالا رسید. از جمله کاربردهای این روش برای تعیین دقیق حرکت قاره ها نسبت به همدیگر می باشد.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد