ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

آیا مهر و تربت امام حسین (ع) زنده است؟

بررسی علت عمل کردن مهر بر روی صفحات تاچ


چند وقت است در شبکه های اجتماعی به روش های مختلف مطرح می شود که بوسیله مهر و تربت امام حسین می توان با صفحات تاچ کار کرد. بعضی آنقدر به خطا رفته اند که تاکید می کنند که این عملکرد فقط برای مهر های کربلاست و با دیگر مهر ها نمی توان چنین معجزه را مشاهده کرد. بعضی هم ادعا کرده اند که خاک امام حسین شامل خون ایشان و اصحابشان است و این باعث می شود خاک کربلا موجود زنده محسوب شده و نقش انگشت داشته باشد! اما واقعیت چیست؟


صفحات تاچ از قاب شیشه ای خازنی ذخیره کننده بار الکتریکی تشکیل شده است. زمانی که صفحه نمایش با یک شیء هادی الکتریسته مناسب مثل سرانگشت لمس می شود، مقداری از بار الکتریکی به شییء منتقل می شود و بار الکتریکی در آن نقطه خازنی کاهش می یابد. این کاهش توسط مدارهایی که در گوشه های صفحه نمایش قرار دارند، اندازه گیری می شود. رایانه از تغییرات نسبی بار در هر گوشه مکان دقیق لمس را محاسبه نموده و اطلاعات را به نرم افزار می فرستد تا عملکرد مطابق با آن نقطه را ظاهر کند. در این فناوری، شیء لمس کننده باید هادی جریان الکتریکی باشد و بر خلاف تصور عمومی انتقال حرارتی صورت نمی گیرد. سرانگشت بدون پوشش و یا یک قلم هادی الکتریسیته می تواند این کار را انجام دهد. 

1- شما می توانید هر وسیله ای که کمی مرطوب یا خیس است را بجای انگشت بر روی صفحات تاچ استفاده کنید. زیرا آب می تواند هادی الکتریکی باشد. این وسیله می تواند چوب، فلز ، مهر و یا یک قطعه پلاستیک باشد. می توانید امتحان کنید. ابتدا در حالت خشک امتحان کنید و ببینید زمانیکه آن جسم مرطوب و خیس می شود،‌ بلافاصله مثل انگشت می تواند صفحات تاچ را به کار اندازد.

2- در مورد مهر هم که شاید به ظاهر خشک به نظر می رسد و این عملکرد را دارد می توان اینگونه توجیه کرد که مهر ها در اثر استفاده دارای پوشش رطوبت و چربی دست و یا پیشانی هستند و این امر موجب می شود تا برای صفحات تاچ کار کنند. اگر شما مهری را امتحان کردید و نشد، می توانید کمی آن مهر را در دستان خود لمس کنید و بعد امتحان کنید.

3- امیدوارم بعد از این شاهد اینچنین اظهار نظر های سخیف که به نظر بعضی علمای اسلام موجب وهن دین و مذهب می گردد، نباشیم و همگی برای هر مطلب و ادعای جدید به فکر تحقیق و مطالعه اصیل باشیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 17 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 11:58

شما مهر تربت امام حسین و مهر خاک معمولی را که هرد اصلا استفاده نشده باشند و فاقد رطوبت و چربی و ... باشند را آزمایش کنید و نتیجه آزمایشتان را اعلام کنید

با سلام به شما
همانطور که عرض شد مهر و هر گل خشک شده خاصیت جذب رطوبت را داشته و می تواند صفحات تاچ را باز کند. اگر شما مهر بدون رطوبت و چربی را بخواهید امتحان کنید باید در یک منطقه کویری و پس از داغ کردن آن امتحان کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد