ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ساعت پایان دنیا چیست؟

در سال 1947 برای اولین بار ساعت پایان دنیا به صورت نمادین ابداع شد. در این ساعت با توجه به تحولات جهانی در ارتباط با نابودی تمدن بشری، اقدام به تعیین دقایق باقی مانده تا پایان روز جهان یعنی ساعت ۲۴ نموده اند. این کار توسط بولتن دانشمندان هیات علمی و امنیت اتمی صورت می گیرد. از 68 سال پیش تا کنون این ساعت، 22 بار تنظیم شده است. بدترین وضع مربوط به سال 1953 که دو دقیقه مانده به پایان دنیا به علت جنگ سرد بین ایالات متحده و شوروی بود و بهترین وضعیت در سال 1991 که ۱۷ دقیقه تا پایان دنیا وقت باقی بود. آخرین تصمیم این هیات در سال ۲۰۱۵ با انتشار بیانیه زیر نشان دهنده وضع خطرناک 3 دقیقه به پایان دنیا را نشان می دهد:

" در سال 2015 به دلیل تغییرات مغفول مانده آب و هوایی و نوسازی تسلیحات جدید هسته ای و تعداد بی شمار تسلیحات موجود در زرادخانه های اتمی،‌ خطرات بیش از اندازه و غیر قابل چشم پوشی را پیش روی ادامه بقای بشر قرار داده و رهبران جهان نیز نتوانسته اند اقدامات مقتضی را به سرعت برای حفظ شهروندان از فاجعه احتمالی انجام دهند. " این بیانیه پس از مشاوره با ۱۷ نفر از اعضاء هیات که برنده جایزه نوبل نیز می باشند به طور رسمی در نشانی زیر ارائه شده است:


http://thebulletin.org


تصویر زیر مقیاس تغییرات ساعت پایان دنیا را در 68 سال گذشته نشان می دهد:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد