ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

چین در امور فضایی چه می کند؟


چین در سالهای اخیر به شدت در امور فضایی فعال شده است و با سرعتی مثال زدنی در آسیا و همچنین دنیا به قدرتی قابل توجه تبدیل می شود. فقط برای این که کمی به سرعت این شتاب پی بریم به چند خبر زیر توجه کنید:

1-    چین برنامه ای بلند پروازانه برای ایجاد یک مجموعه ماهواره برای پایش اقیانوسها در دست دارد. این مجموعه ماهواره که HY-3 نام دارند دارای سنجنده های راداری با قدرت تفکیک حدود متر خواهند بود. این برنامه تا سال 2019 اجرایی می شود.

2-    چین قصد دارد تا گستره پوشش سیستم تعیین موقعیت ماهواره ای Beidou که قرار است تا سال 2020 به دقت ناوبری معمولی 2.5 متر برسد را بیشتر کند. در وهله نخست کشورهای نظیر مکزیک، اسراییل و سوئد در برنامه کار قرار دارند.

3-   چین در تارخ 17 نوامبر 2014 ماهواره Yaogan-23  را به فضا فرستاد . این ماهواره یک ماهواره سنجش از دوری می باشد.

4-   ونزوئلا با چین برای ساخت و پرتاب یک ماهواره سنجش از دوری قرارداد بست. این سومین همکاری دو کشور در این زمینه است. این ماهواره قرار است به اسم Antonio Jose de Sucre نامگذاری شود.

5-   چین ماهواره Yaogan-20  که یکی از مجموعه ماهواره های راداری خود است را حدود دو ماه پیش به فضا فرستاد. گرچه چین ادعا می کند که این مجموعه ماهواره هاسنجش از دوری هستند ولی اکثر کارشناسان اهداف نظامی برای این پروژه ها قائل هستند.

نظرات 2 + ارسال نظر
ج.خ دوشنبه 24 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 12:32

با عرض سلام خدمت آقای دکتر فاطمی
ببخشید ، درباره آنکه می توان lst را با تصاویر راداری محاسبه نمود، سوال هایی داشتم لذا منابعی در این باره اگر شما در نظر دارید، ممنون می شوم در سایت بیان کنید.
با تشکر

سلام در این باره اطلاع دقیق ندارم ولی بهرتین روش محاسبه این پارامتر استفاده از تصاویر حرارتی است

محسن جمعه 5 دی‌ماه سال 1393 ساعت 18:46 http://mozoat.blogfa.com

دست از زمینیا برداشته الان نوبت فضاییاست !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد